duminică, 4 martie 2012

Sa imbinam placutul cu utilul...

La pescuit ... si la gratar!

Cea mai buna reteta a prieteniei include servirea unei mese bogate cu prietenii, in aer liber. Va marturisesc cu sinceritate, ca nu pot sa imi permit orice fel de meniu. Am eliminat carnea de porc, dar nu carnea in general. M-am orientat catre produse de cea mai buna calitate si fara grasimi. La carne nu pot renunta, asa ca, fiind adepta calitatii, consum de multi ani carne de pui de la Agricola Bacau. De ce? Sunt romascanca,( adica din Roman, Neamt) si am informatii despre produsele Agricola Bacau, care e la 48km de mine. Introducerea fiind facuta, de ce consum produse Agricola Bacau, trec la o marturisire. Cum ziceam in preambulul postarii, eram cu prietenii familiei noastre la aer liber. De fiecare data cand iesim la pescuit, fiul meu e inebunit dupa pescuit, ne pregatim si de gratar. La inceput, inainte de a face gratarul, savuram un mic dejun (la pescuit se merge de dimineata, nu va inchipuiti ca mergem la amiaza, direct la pranz…as vrea eu…). Ca sa ai putere sa rezisti pe malul apei, pregatestim ceva consistent. Eu aveam pregatite niste rulouri cu piept de pui dezosat de la Agricola Bacau ingrasat cu putina Rulada Traditionala si cascaval, servite in greata pe langa niste cas de oaie, rosii si ceapa…mmmm…te lingi pe degete. I-am ametit putin cu acest meniu pret de cateva ceasuri, pana spre ora 2, cand ne-am hotarat sa trecem la lucruri mai serioase. Am incins in foc zdravan in gratar ca sa parpolim asa cum se cuvine niste pulpe impanate cu usturoi, produs proaspat, “sigur pe gustul tau” de la Agricola Bacau si asa a si fost. Sincer, era binevenit si niste peste, de la pescari, ca asa ne fu intelegerea, ca pun si ei ceva pe gratar…dar de unde…ioc…ei au prins doar experienta…tot puiul meu e baza…La noi la Moldova se gateste mult si gustos, asa ca am mai aruncat in ciuda pe gratar pe langa pulpele fezandate cu vin si condimente, pregatite de acasa cu mare atentie si dedicare si niste “crenvusti puisor” din carne proaspata, tot pe gustul nostru, fara mare mila si apoi niste aripioare de pui, (si acum salivez cand imi amintesc…) Cei de la Agricola Bacau le-au numit “Rasfat la gratar” pe buna dreptate, criminale nu alta, iti mancai degetele… Toate aceste bunatati fiind gata, toata lumea a tabarat la masa orizontala pe pamantul nostru romanesc si drag. Se facu o mare liniste pret de ceva timp, cat se golisera farfuriile…Nu puteai sa nu stropesti acest dezmat culinar decat cu o bere si o apa rece (hi..hi..pentru soferi ;) ). Pescuitul a fost cum a fost, fara povesti pescaresti, cam slabut, caldura mare, pestele nu musca, dar papica a fost extraordinara servita cu oameni care iti sunt dragi sufletului. Intotdeauna o masa buna, cu produse sanatoase si de calitate, binedispune si uneste. De ce sa nu ne infruptam din ambrozia aceasta, pe care o pune la dispozitie Agricola Bacau?
Abia astept sa reinceapa sezonul la gratr cum ii spun eu…cat de pescuit…mai bine tac…mor de foame cu pescarii mei…
Va doresc pofta buna la carnita si distractie!


Postarea mea de mai sus face parte din Campania Agricola Bacau cu link-ul urmator http://www.creatordepofta.ro/
http://www.facebook.com/pages/Creator-de-Pofta/121523801241383 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu